Brudebuketten

Som jeg skrev i et tidligere innlegg så planla vi å lage brudebuketten selv. Kjøpte to buketter med brudeslør og en potte med  hvit og lilla hortensia, litt blonder og blomsterstreng. Til den nette sum av 300 kr lagde en av forloverne, Emilie, en nydelig bukett til meg og fire små til forloverne.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Brudebuketten

  1. Så fine bukettar:) Me skal gifte oss i sommar, og vil gjerne ha bukett av Hortensia og evt. roser. Eg har vurdert om eg skal lage den sjølv då eg vil ha den heilt enkel. Kjøpte du hortensiaen i potte? Og når blei buketten laga? Dagen før eller same dag? Holdt blomstene seg fint heile dagen??

    Silje

    • smaattoggodt sier:

      Hei!

      Så hyggelig med kommentar. Gratulerer så mye med giftemål! Jeg var så fornøyd med buketten min! Helt unødvendig å betale mange tusen kroner for det! Den ene forloveren min bandt den for meg. Hun har ingen erfaring med dette og det gikk likevel kjempefint!

      Vi kjøpte 4 hortensiaer i potter for 139 kr per plante, i tillegg til to buketter med brudeslør som vi hadde som tillegg i min bukett. Det holdt til min bukett og fire små til forlovere. Jeg hadde hvit og deres var rosa/lilla. Til sammen kostet buketten min rundt en 200-lapp og den var så spesiell for meg da min beste venninne hadde laget den til meg. Kjøpte pottene tidlig på formiddagen dagen før og lot alle blomstene stå i badekaret med vann. Klippet dem bare av i passe lenge og satt den sammen med blomstertråd som ble kjøpt på jernia eller noe sånt.
      De grønne bladene la seg så fnt som en ramme rundt, og i og med at de er litt grenete i stilken, så slapp man at de lakk eller satt grønnfarge på den hvite kjolen. Båndet vi kjøt rundt kjøpte vi på Rainbow Tekstil ved Gunerius.

      Buketten holdt seg strålende hele dagen. Valgte å ikkke bruke roser, da vi lagde et par prøver med det på forhånd, som ikke fungerte så godt. Roser er veldig skjøre og det blir veldig raskt brune merker på dem, så etter noen timer så de helt forderdelige ut. Når man ikke har erfaring emd binding ville jeg ikke tatt sjansen på roser. I hvertfall ikke hvite!

      Anbefaler deg ok kjøpe en potte og prøve deg litt på forhånd. Blir uansett en fin bukett til å ha på spisebordet!
      Er det noe mer du lurer på, så ikke nøl med å ta kontakt!

      Klem fra Susanne

Legg igjen en kommentar